tisdag 22 mars 2011

Vår?

Först vill jag bara skicka ett stort Tack till er som skickat länkar, mailat och försökt hjälpa mig med kantbanden, jag uppskattar det jättemycket ska ni veta. Det har inte blivit något sytt alls den senaste tiden. 4 barn har vi och alla har haft magsjuka i två omgångar nu : / Man kan ju tycka att vi borde få vara friska året ut nu ; ) Jag har i allafall sytt och försökt bli vän med bandkantaren men han är motsträvig måste jag säga. Jag försöker fippla med de två skruvarna nu som sägs hantera vart sömmen ska träffa kantbandet uppe och nere. Man vill ju att undre sömmen ska träffa precis på skarven av bandet så att säga och de övre inanför. Hur jag än för och ställer in, tex båda skruvarna så mycket som går åt de olika hållen så får jag inte till att det blir så stor skillnad på uppe och nere att sömmarna kan träffa så?? Sömmen hamnar alltså för långt in på kantbandet på undersidan. Tips mottages tacksamt! Fick hem lite tyg från JNYdesign idag, älskar hennes tyger, även ett s.k hemligt tygpaket : ) Så jag hoppas att jag ska få ordning på mina grejjer så jag kan göra något snart. Känner ni att våren är på intåg nu? Jippi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar