måndag 14 mars 2011

Bandkantare till Coverpro



Anledningen till att jag inte bloggat/sytt något de senaste dagarna är att jag suttit och svurit över min bandkantare : / Jag har googlat runt som en galning för att kunna ta till mig alla tips på inställningar jag kunnat hitta men det har ändå tagit mig 3 dagar (!) att kunna få till en ok bandkantning. Då grät jag nästan av lycka för jag var så jäkla trött på den här apparaten ; ) På instruktions dvd som följde med så ser det så enkelt ut... Nej väldigt svårt att få till bra, på gränsen till omöjligt! Men jag hoppas att jag kommer kunna skriva annorlunda längre fram, att det bara är en vanesak.

Vilket tyg använder ni när ni bandkantar? Varifrån köper ni det? Hur gör ni för att klippa jämna och fina remsor?

En liten solstråle ute och gungar i solen : ) Måste ju bidra med lite glädje här efter min klagan över bandkantaren ; )

4 kommentarer:

  1. Hoppas att du och kantbandaren blir kompisar snart :D. Jag förstår din frustration. Finns inget så irriterande som när saker och ting inte fungerar.

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren i min blogg! Jag har lagt upp ett tips för att klippa raka remsor med sax: http://spaceage-design.blogspot.com/2010/12/klippa-rakt.html

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag såg din kommentar inne hos mig. Som någon mer tipsat om så har Kokalal en bra tutorial på kantband.
    Jag skär med rullkniv, skärmatta och lång quiltlinjal.
    Jag tycker att det blir bäst med tunna tyger till kantband. Vanliga muddtyger är oftast för tjocka. En tunn interlock fungerar bäst för mig. Och se till att nålarna är nya och fina, ananrs blir det hopplöst.
    /Myssel

    SvaraRadera
  4. Hei og takk for hyggelgi kommentar på bloggen min!
    Det ser jo ut som du har fått til en flott kanting med kantbåndsapparatet ditt! Jeg har heller ikke lyktes med mitt, og har nå gitt opp... Får se når jeg orker å gjøre et nytt forsøk.

    SvaraRadera