fredag 11 mars 2011

Bandkantare


Idag kom så äntligen min bandkantare till Coverpron. Jag har suttit och trixat lite fram och tillbaka men mitt största gissel är hur jag får till lång remsor i nått stretchigt material som är exakt 42 mm brett? Huh? Känner mig lite korkad, men det måste väll finnas att köpa färdiga?? Var hittar man sådana och vad kallas de för? Är ju inte vidare kul att sitta och klippa remsor och inte blir det bra heller. Hur gör ni andra som har den?? Jättetacksam för svar och tips!

Trevlig helg på er!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad roligt att du hittade till min blogg! Jag syr inte kantband med en coverpro, utan syr som Kokalal visar här: http://kokalal.blogspot.com/2008/09/sy-kantband-i-trik.html

    /Jeanette (Lilla Farbrorn)

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du hittade till min blogg, tack för kommentaren :) Jag har själv ingen Coverpro, men jag har sett att Kokalal har en mycket pedagogisk beskrivning även på hur man syr kantband med en sådan. Skärmatta och rullkniv är nog det bästa att använda för att få jämna remsor.
    http://kokalal.blogspot.com/2009/12/att-anvanda-bandkantare-till-janome.html

    SvaraRadera
  3. Skär remsorna på en skärmatta som man brukar skära lappteknik på. Det är också trist, men lite lättare än att klippa på frihand.

    SvaraRadera