onsdag 23 mars 2011

Trådiga frågor

Igår fick jag så äntligen hjälp med bandkantaren. Det var inte jag som blivit galen, mitt i allt skruvande och mina försök att ställa in hur sömmen skulle hamna så hade en grejj åkt ut ur sina gängor och det var därför det inte fungerade. Så skönt att komma en bit på väg. Det går framåt iallafall. Även om jag vill ha tvillingsömmen närmre kanten nästa gång. Och röd tråd, jag har bara vit för tillfället och då syns ju allt man gör väldigt väl, men röd är beställd och på väg hem. Hur gör ni andra när ni byter tråd? Det är ju mycket trådar och att trä? Och hur många olika färger av tråd har ni? Har ni nån standardfärg på tråd ni tycker passar till det mesta? Vart köper ni overlock tråd?


Loke väntar på våren

3 kommentarer:

  1. Hej Vad har du för symaskin ? eller hur funkar bandkantaren ? blev ju jättefin söm !
    Tänkte köpa mig en overlock..
    hälsningar Åsa

    SvaraRadera
  2. Det är lite trixit att få till tycker jag med sedan tycker jag att sömmen hamnar på olika ställen beroende på hur tjock interlock man har, men det är väl bara att öva antar jag.
    Jag trär om min varje gång men om man vill så kan man klippa av tråden och sedan knyta fast den nya sedan dra den genom trädningen.

    Köper all min tråd från http://www.bibbistextil.se/ hon är billigast och har super bra servis tycker jag

    Hoppas du blev lite hjälpt =)

    SvaraRadera
  3. Instämmer - Bibbis tråd fungerar perfekt! Mitt tips är att inte ha för tjockt tyg i 12mm bandkantaren - Har man muddväv el dyl så funkar 15 mm kantaren bättre!

    SvaraRadera