måndag 28 februari 2011

Vårmössor


Har varit hemma med 4 sjuka småttingar idag, så inte mycket har blivit gjort i sömnadsväg... Nu när barnen somnat så passade jag på att sy några vårmössor. Vad glad man blir när en bloggare lagt ut en steg för steg guide på hur man gör : ) Mera sånt : ) Nu inväntar vi bara friska barn då... och VÅREN såklart, sedan är de redo att användas. Gillar att de liksom är "dubbla" så det inte blir en kant längst ner...

Tyger: Jny design
Mönster: Tutorial från KokaLal

Nu börjar mina tyger ta slut och jag drömmer om mer, det finns så så många fina! Vilka är era favorittyger just nu? Och tipsa gärna om hemsidor med fina tyger, det vore uppskattat : )

4 kommentarer:

  1. Du är vrålbra på att sy...du behöver verkligen inte min hjälp!!!! Vad är det för tyger du söker??? Om det är fina bomullstyger så kan vi ta en sväng till Ärla....Maggan som jag syr hos har massor!!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga mössor, som sagt nu fattas bara en solig och skön vår :)

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren på min blogg! Grattis till dina nya maskiner! Du ser ju ut att ha fått kläm på det här, så jag vet inte riktigt vad jag skulle tipsa om... Ottobre har du redan testat och jag ser att du hittat till både JNY och Mjuka tyger. Då känner du säkert till Znok också. Och Strömming, Jofotex, Mg-tyger, Stoff & Stil, Tygpyssling, Neanobelle t ex. Finns mycket att välja på nuförtiden. När jag började sy för 3 år sedan fanns bara JNY´s kanintyg, sedan kom Jofotex´s uggletyg - det var stor sensation ;-)

    SvaraRadera