lördag 26 februari 2011

Tröjja till storebror


Vänd ena sidan till....


Eller den andra

Följde samma mönster ut Ottobre men la till en del eftersom jag ville komma upp i storlek 104 så den skulle passa Milo. (I tidningen gick den bara upp till 92 tror jag...) Hur gör man egentligen när man förstorar mönster? Lägger man till lika mycket överallt? Jättesvårt. Sydde fast halsmudden ut och in, igen, måste nog börja tänka efter lite innan jag syr. Är man nybörjare så är man ; ) Vi får se imorgon hur den passar honom. Blev röd mudd denna gång istället, fint mot det ljusblå och molnen tycker jag : ) Bak, eller framsidan, blev randig för lite variation. Den ska gå och bära åt båda hållen, hoppas jag. Nu kommer han och brorsan verkligen matcha när det är dags för inskolning av Loke om några veckor : D Får lite cirkus-feeling av den här kombon : ) Med 4 barn och 3 katter så ligger inte cirkus helt långt borta från vår verklighet... Hoppas ni har en mysig lördag, blir jätteglad om ni vill lämna en kommentar efter er. Hej så länge!


1 kommentar:

  1. Hej! Kul med en ny blogg. Såg längre ner att du undrade lite om muddar och längden på dem. Jag har fått lära mig att man ska ta 0,7* längden om det är stretchjersey/muddväv och 0,85*längden om man kantar med interlock. Hoppas att det kan vara till någon hjälp. Kämpa på! Man lär sig något nytt hela tiden.

    Kram

    SvaraRadera