torsdag 10 mars 2011

T- shirtar


Den lilla tid jag har att sy just nu går till att försöka bli vän med symaskinerna. Sy för att lära mig hur man gör. Jag tycker det ger så mycket mer än att, tja, typ läsa sig till det. Nu har jag iaf äntligen kommit fram till vad det är att "sy en stickning", tror jag iaf....? Jag drömmer om alla fina tyger jag skulle vilja sy i men får hålla till goda med de rester jag hittar, tex makens gamla t-shirtar som blev till tröjjan längst till höger ; ) Återvinning är bra : )

Tyg: Blandat, loppis, Jnydesign, gamla t-shirtar
Mönster: Ottobre 2011/01 Nr. 25 (fast utan luvan och allt det)

Jag är på jakt efter ett bra t-shirt mönster i storlek 110. Någon som har tips på vilken Ottobre jag hittar det i?

2 kommentarer:

  1. Du har så rätt - återvinning är bra! Och det kan li så galet coola plagg om man tar vara på gamla kläder.

    SvaraRadera
  2. Tack för hälsningen hos mig :) Vad mycket fint du sytt!

    SvaraRadera