lördag 2 april 2011

Lite nytt sytt

Vi har sjukstuga här hemma, fortfarande eller igen vet jag inte riktigt, det är så när man har 4 barn under 8 år : ) Men men, snart hoppas vi på vår/sommar och flera friska månader i rad. Lite sytt har det blivit. Bla detta Nattlinne ovan. Mönstret ritade jag av från ett nattlinne Tuva hade och gillar. Det blev sådär, funkar det bra för er andra att göra så? Framstycket är ju inga problem och bak men armarna är klurigare. Ska nog hålla mig till färdiga mönster tror jag eller provsy i ett annat tyg först. Införskaffade 5 meter rosa velour på Jysk bäddlager för 50 kr (!) Väldigt billigt, övriga färger kostade 149 men de kanske ville bli av med den rosa. Perfekt att provsy saker i om inte annat : ) Tyget med valarna kommer från Stoff och Stil. Stjärntyget kom i ett hemligt paket från JNYdesign.


Har även fått hem Ottobres t-shirt Creative workshop 301. Tycker det är toppen med två såna basmönster, rak och lite insvängd modell som man har i många storlekar. Toppen för mig iaf som har 4 barn som gärna vill ha allihop : ) Har även fått hem några till Ottobre nummer som jag ser fram emot att sy ifrån. Raglan tröjja bla, någon som har några bra tips på i vilken ordning man syr då så det blir rätt? Jag har en tendens att tabba mig lite just när jag ska på med ärmen.

Ha en riktigt mysig helg !


1 kommentar:

  1. Stämhack eller vad det heter är bra, kolla om det finns någon sån liten markering på mönstret, där du lägger ett litet litet klipp som du matchar mot varandra.

    SvaraRadera