onsdag 23 februari 2011

Ny hemsida


Nu startar jag en ny blogg som är tänkt att handla om mina försök att lära mig sy, helst då barnkläder och annat kul :) Jag har egentligen aldrig sytt, förutom lite syslöjd i skolan då... Men under åren så har ett sug efter att skapa något tagit form. Jag gillar att fotografera, scrappa och pyssla med papper men denna gång vill jag prova något nytt. Efter att ha kikat runt på diverse sybloggar så kan man ju inte bli annat än inspirerad, och sugen på en overlock maskin. Jag och yngsta dottern besökte syfestivalen nu i helgen och då slog jag till med en Janome My Lock 644 D. Än så länge har jag inte hunnit lära mig maskinen direkt men det hindrar en ju inte från att prova sig fram. Här i bloggen har jag tänk lägga ut mina försök till sömnad och hoppas utbyta (ja eller mest få då) tips och erfarenheter med mer kunniga sömfantaster :) Välkomna hit och lämna gärna en kommentar när ni varit inne och kikat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar